maanantai 6. toukokuuta 2013

Kupari :33

Moi! Nyt te kaikki ketkä käyttä ratsastamassa Luvian Ratsastuskoululla olette varmaan sille, että Häh? Toi on saanut mennä Kuparilla. Tai en mä nyt tiiä ootteko tollee, mutta ainakin kaikki tallilla tuli mua vastaaan ja kysyi, "Meetkö sä oikeesti Kuparilla?". Oli kyllä mulla vähän ihmettelemistä, onko se nyt noin ihmeellistä. Vissiin sitten oli. Kaikki sanoi, että sillä on isot liikkeet. Kun siinä kokoa sitten valitin niin Tuuli kysyi, että haluaisinko mä mennä kenelläkään muulla kui  Kartsulla. Mä sit sanoin et en kyl taida haluta vai sanoinko mä että Rondalla. Mutta ihan sama.

 Talilla olin tuttuun tapaan ennen neljää. Kävin kysymässä ensin kenellä menen ja sitten kysyin meneekö Karo tunneille. Kirsi sanoi, että sillä on vapaa päivä. Mahtavaa! Menin siitä sitten maneesiin auttamaan yhden tytön olikohan Karon selkään, no emt. Sitten Katri kysyi voisinko mä taluttaa yhtä tyttöä vähän aikaa. No minä sitten suostuin. Noin 15 minuuttia taluttelin kun tuo tyttö sitten sanoi, että voisin jo mennä. Menin heti kahvioon katsomaan oliko Emmi jo tullut, mutta eipä sitä siellä näkynyt. Päätin mennä pikkusiskoni kanssa katsomaan Sadetta.

 Pian se Emmi jo tulikin. Haimme Aidan suojat ja suitset ja kiiruhdimme alatalliin. Haimme vettä ja sienet. Ei hyvää päivää! Te kaikki ketkä olette nähneet Karon uudet suojat tiedätte varmaan kuinka hirveät ne on. Hyi! Niitä koitin putsata, mutta samanlaisena se väri pysyi. Voi että kun mua otti päähän. Mun täytyis varmaa vetää niihi jotai hitsin ikkunanpesu ainetta xD No ei ny. Antaa niiden nyt sitten olla tuon väriset. Ihan sama. Minä en niitä rupea sataa tuntia jynssäämään jossain satulahuoneessa. Seuraavaksi oli suitsien vuoro. Karon suitsien nahka ei ollut missään parhaassa mahdollisessa kunnossa. Enkä minäkään kyllä purkanut niitä suitsia vaan pientä pintäkäsittelyä. Kyllä niistä likaa lähti ihan riittämiin.

  Mä menin sitten syömään pizza slaissin, koska en ollut mitään koulun jälkeen syönyt. Emmi ja Olivia hakivat sinä aikana Kuparin tarhasta.
 Tallissa näin oikein kiltin ja suloisen jättiläisen. Tai ei se niin iso ollut vain noin 163 cm. Mukavan oloinen kyllä kieltämättä oli. Harjasin sen sillä välin, kun Emmi ja Olivia kävivät hakemassa powerin ja vissiin Karo oli karanut tarhasta.
 Olivian kanssa sitten yhteis tuumin nostettiin satula Kuparin selkään. Se ei yrittänyt edes näykkiä. oikea herras mies:D Suitset päähän ja lähdettiin maneesia kohden.


 Seisoimme hetken ulkona odottamassa, että päästäisiin sisään maneesiin. Emmi piti Kuparista kiinni kun nousin selkään ja tarkisti, että jalustimet ovat sopivan pituiset.
 Heti kun lähdimme kävelemään Kuparin askeleet tuntui todella isoilta, mutta pehmeiltä. Otimme muutamia pysähdyksiä ja Kupari pysähtyi oikein hienosti. Ravi Kuparilla kyllä oli isoa. Pomputti aika paljon harjoitusravissa. Tehtiin ravissa tehtäviä (en enää muista mitä). Sitten Katri sanoi, että Kuparin kanssa voisi tulla katsomopäätyyn pääty-ympyrälle. Minun piti tehdä se ympyrä uran sisäpuolelle, koska minulla oli väistövelvollisuus. Kävelin muutaman kerran ympyrän ja nostin laukan. Kuparin laukka pyöri hyvin ja siellä oli lisäksi mukava istua. Laukkasin noin kolme ympyrää putkeen ja siirsin ravin kautta käyntiin. Nostin vielä uudestaan, enne kuin lähdin kävelemään uralle. En mahtunut ravaamaan, koska Kupari oli niin iso. Se otti muut niin nopeasti kiinni.

 Peilipäädyssä ei ollut kukaan ympyrällä, joten menin sinne tekemään laukkaympyrää. Sama juttu laukka pyöri hyvin ja siellä oli mukava istua.

 Olin todella tyytyväinen tuntiin. Vein Kuparin talliin ja sitten haettiin Emmin kanssa Karo ja Imar talliin. Harjasin sitten vielä  Karon ennen kuin lähdin kotiin.

 Mä pääsen muuten Jennan tunneille keskiviikkoisin :D

- Venla

1 kommentti:

  1. Yksi juttu - Kupari ei ole niin vaativa mitä siitä sanotaan xD Mitä olen sun ratsastustas nähny ni pärjäät papalla hyvin! Itse olen mennyt sillä muutraman kerran, mutten tykännyt hirveästi, koska siitä on tullut kovasuinen :/

    http://peilijaa.blogspot.fi/ - jonkin verran hevosista ja muistakin jutuista :'D

    t. Impun hoitaja

    VastaaPoista